sunnuntai 20. tammikuuta 2008

Paljasta pintaa


*
Ku sä kovan rääkin
ja freshin suihkun
jälkeen heität
treenikamat sun fiudeen
ja istut
penkkiin
se on tiätsä mahtava
tunne

kun sä
avaat palautusjuoman
ja relaat
sä oot niinku koonnu
ittes

sä näät mittareista
että moottori
on käynnissä

sä säädät istuimen
relaks
ja sä tunnet
että sun body on
kondiksessa

ja sä tiedät että
moottorista löytyy
parisataa hepoo

sitä tulee tiätsä
semmonen fiilis
että kun sais
tän kaikki
sun iPodille

kun kaikki on
niinku
tässä ja nyt

*

Oot sä koskaan funtsinu
tota Golgataa

niin just

hold on hold on

pyripä heijastaan pikku visio
okei
siis kolme kundii stikattuna
ristille
sä tiät

siellä oli siis tää
Jeesus Nasaretilainen

oliko ylipainoo
okei
sä tajuut

siis ei ollu mikään
kaljamahanen hiilarisäkki

siis olihan sillä jo
pikkuskidinä visio siitä
miltä tulis Inrillä näyttää
sehän oli Jumalan poika

jos se - siis Jeesus -
eläs nyt
se ehkä olis
vaikka ny jonkun
Nokian hommissa

ja kävishän se salilla

*

Mä en siis tajuu
jengii ku
imee lattee
ja puree marsipaanii
jossain stokan kahviossa

sä siis oot vastuussa
sun kropasta

se on sun
velvollisuutes
pitää sun body
kondiksessa

*

En mä niinkään
politiikasta

no vihreet ny menee

musta lyijytön bensa
on ok

*

Meil on firmassa
jokaisella oma
vastuualue
ja se on siis
vaan sun

sä niinku vuosittain
paat sun saldon
tiskiin
ja ne syöttää
kaman koneelle

ja sä saat siististi
joko
konvehtii tai suolakurkkuu
tiät sä

musta se on pirun
oikeudenmukasta

*

Ai et ihmiset tasa-arvosii
okei

oot sä koskaan aatellu
ett mistä mahtaa johtuu
kun toinen kundi
työntää
penkiltä 150kg
ja toinen
75kg

ett tää toinen tulis
apuun ja sit se toinenkin
sais 150kg

ai ett se on tasa-arvoo

mä kuule kerron sulle
ne on tasa-arvosii vaan sillon
kun ne kumpikin
työntää
sitä rautaa

se toinen vaan saa ylös
ja toinen ei

tää on siis totuus

*

Ne valittaa ett on niinku
arvot hukassa

siis täyttä sontaa

toi solidaarisuus vaikka
okei
mä myönnän ett mullakin
on ollu ennakkoluuloja
niinku ny tohon
kebabiin
tiät sä

mut mä sanoin mulle
et oot sä joku saatanan
rasisti
ja mä niinku kasvoin
sen yli

nyt mä voin
ihan vilpittömästi
kuittaa et

it´s all right
with coke light

*

Kun sulla
on
pari muovikorttii
eloonjäämispuukko
ja kaara
kun ei hyydy
niin sulla on kaikki
tajuut sä

kaikki

*